Department of Portuguese to hold Portuguese Language Day next Monday
葡文系將於下週一辦葡語日

15 Apr 2016

2016 -3The University of Macau’s (UM) Department of Portuguese will hold the Portuguese Language Day on Monday 18 April. The event will take place in two sessions, from 10:00am to 12:00pm, and from 3:00pm to 6:00pm.

This year’s event will kick off with an open lecture on learning Portuguese as a foreign language, presented by two graduating students from the department. The lecture will be followed by a presentation of UM’s Portuguese studies programmes. The two activities aim to provide some information about the teaching and learning of Portuguese language and culture at UM.

In addition to a Portuguese food festival, and singing and drama performances by students, there will also be the second edition of the Portuguese Language on-Campus Challenge and a guest performance by Josefina Lee dos Santos, a young UM alumna from the Department of Portuguese, who now works as an artist in Hong Kong.

The Portuguese Language Day is an annual event of UM that offers non-academic activities for Portuguese language learners. It aims to stimulate students’ interest in the Portuguese language and the diverse cultures of Portuguese-speaking countries by creating a comfortable and relaxing environment for Portuguese learners to practice the language with their teachers.

For details, please visit the event page.

澳門大學人文學院葡文系主辦的“葡語日"將於4月18日(星期一)舉行,旨於激發學生對葡語的興趣,增進他們對不同葡語國家文化的瞭解,以及營造舒適輕鬆的環境讓學生練習葡語。

澳大葡語日節目豐富,除了講座、課程介紹、美食節、歌唱及短劇表演,今年亮點是葡語校園“Gincana Cultural"挑戰賽,以及邀請澳大校友及澳門歌手何嘉穎擔任表演嘉賓,她將以葡語演唱出多首耳熟能詳的歌曲。

“葡語日"是澳大葡語系一年一度盛事,由師生攜手策劃,以構建活用葡語的校園學習環境。活動將於上午10時至中午12時及下午3時至6時舉行。

詳情請瀏覽葡語日活動網頁

O Departamento de Português da Universidade de Macau realizará o Dia da Língua Portuguesa na segunda-feira, dia 18 de Abril. O evento decorrerá em duas partes, a primeira das 10h às 12h e a segunda das 3h às 6h.

Este ano, o evento principiará com uma aula aberta de português língua estrangeira, apresentada por dois alunos finalistas do departamento. A aula será seguida duma apresentação do Programa de Estudos Portugueses da Universidade de Macau.  As duas actividades visam fornecer informações acerca do ensino e aprendizagem da língua e cultura portuguesas na UM.

Para além do festival gastronómico lusófono, da apresentação de dramatizações e de canções pelos alunos, haverá também a segunda edição da Gincana Cultural e a participação especial de Josie Lee dos Santos, uma jovem aluna do Departamento de Português que agora desenvolve a sua carreira artística em Hong Kong.

O Dia da Língua Portuguesa é um evento anual da UM que promove actividades não académicas aos aprendentes de língua portuguesa. O seu objectivo fulcral é fomentar o interesse pela língua e pelas diversas culturas dos países de língua portuguesa, criando um ambiente agradável e descontraído para que os alunos possam praticar a língua com os seus professores.

For details, please visit the event page.

Media Coverage 媒體報導