UM student receives Best Student of Portuguese Award from Casa de Portugal 澳大生獲葡人之家協會頒最優秀葡語學生獎

7 Oct 2015

IMG_6937_w

Victor Sereno, consul general of Portugal in Macao; and Maria Amélia António, president of Casa de Portugal em Macau, present the award to UM student Victória Fong
葡萄牙駐澳門總領事Victor Sereno(左一)及澳門葡人之家協會主席Maria Amélia António(右二)向澳大學生馮麗儀頒獎

University of Macau (UM) student Victória Fong Lai I from the Department of Portuguese received the Best Student of Portuguese Award from the Casa de Portugal em Macau (The Home of Portugal in Macao), in recognition her excellent work and commitment to learning the Portuguese language and culture.

The award ceremony took place in Casa de Portugal em Macau. The award was presented by Victor Sereno, consul general of Portugal in Macao; and Maria Amélia António, president of Casa de Portugal em Macau. ‘I was both surprised and excited when I learned about the good news,’ Victória Fong says. ‘This award will definitely motivate me to work harder in the future. I want to thank all the teachers here at UM for their guidance, which helped me overcome the various obstacles in learning the Portuguese language. And I hope there will be more events related to Portuguese learning both on campus and in Macao.’

Dr Dora Gago, a faculty member from the Department of Portuguese, is happy for her student’s winning the award. ‘It shows recognition of Victória’s excellent work and commitment to learning the Portuguese language and culture,’ she says. Dr Gago notes that UM students and faculty members have always worked hard in creating a good environment for Portuguese learning and the university organises various kinds of events on a regular basis to stimulate the students’ interest in the Portuguese culture and to help them put knowledge into practice.

澳門葡人之家協會日前向葡語成績卓越的澳門學生頒發獎項,其中修讀澳門大學葡語研究的馮麗儀以最優異的成績完成第三學年的葡語學習,獲頒最優秀葡語學生獎。

頒獎儀式在澳門葡人之家協會舉行,由葡萄牙駐澳門總領事Victor Sereno以及澳門葡人之家協會主席Maria Amélia António 頒獎。馮麗儀表示,得知獲獎時又驚又喜,這份肯定對她學習葡語有正面的鼓勵作用,她感謝澳大老師們的悉心栽培和教導,讓她堅持克服學習外語的困難。她期望學校和社區會舉辦更多與葡語題材相關的活動。

葡文系老師Dora Gago博士表示,此獎項反映馮麗儀在葡語文化學習方面突出的表現和積極的投入。她指出,澳大師生一直努力構建良好的葡語學習環境,透過多元的活動引起學生對葡語文化的興趣,同時也讓他們學以致用。

A aluna do departamento de Português da Universidade de Macau, Victória Fong Lai I, recebeu o Prémio de Melhor Aluna de Português, atribuído pela Casa de Portugal, em Macau, como reconhecimento pelo seu excelente trabalho e empenho na aprendizagem da Língua Portuguesa.

A cerimónia de entrega do Prémio decorreu na casa de Portugal, em Macau, tendo sido presidida pelo Cônsul-Geral de Portugal, Vítor Sereno e pela Presidente da Casa de Portugal, Maria Amélia António. “Fiquei simultaneamente surpreendida e entusiasmada quando soube da boa noticia” -declarou Victória Fong.- “Este prémio irá motivar-me para trabalhar ainda mais arduamente no futuro. Quero agradecer a todos os professores da UM pelo seu apoio que me ajudou a ultrapassar os vários obstáculos na aprendizagem do Português. E espero que se realizem mais eventos relacionados com a aprendizagem da Língua Portuguesa tanto no campus como em Macau.” –acrescentou.

A Prof. Dora Gago, membro do Departamento de Português ficou feliz pelo facto de a sua aluna ter recebido o prémio: “Este prémio evidencia o reconhecimento do excelente trabalho e empenho da Victória na aprendizagem da língua portuguesa”. – declarou Dora Gago, salientando também que os estudantes da UM e os docentes têm trabalhado arduamente para desenvolver um ambiente propício à aprendizagem da língua portuguesa, através da organização de diversas actividades, com o intuito de estimular o interesse dos alunos pela cultura portuguesa e ajudá- los a colocar em prática os seus conhecimentos.

Media Coverage 媒體報導

1. 「一字不懂」的優秀葡語學生馮麗儀 [澳大人] 2015-10-16