FAH-DPORT-CIELA: Invitation to Photographic Exhibition: ‘Female Faces of Macau’

All-day

E1 Gallery of the University of Macau

Photographic Exhibition: ‘Female Faces of Macau’

From December 19, 2019 to January 16, 2020, the E1 Gallery of the University of Macao will host an exhibition of photographs by João Palla Martins  – Female faces of Macao. These faces depict unmistakable traces of Luso-descendants residing in Macao.

A similar exhibition was this year at the University of Aveiro, Portugal, as part of the 2nd International Congress “Portugal-China Intercultural Dialogues”.

The author of the photographs, who holds a doctorate in Art Sciences from the Faculty of Fine Arts of Lisbon, is a founding member of the ‘Association of Architects Without Borders’ in Portugal. He is currently an architect in Macao, occasionally exhibiting fine arts.

This exhibition, with about 30 photographs, is dedicated to Macao’s Luso-Asian female faces – a partial display of João Palla’s collection of more than 500 images taken over 10 years, in different regions of Asia with Portuguese heritage, from Myanmar to Japan, and from Indonesia to India.

The initiative belongs to the Macao International Institute, with the institutional support of the University of Macau Research Center for Luso-Asian Studies (CIELA), of the Portuguese Department, and the Faculty of Arts and Humanities, and is sponsored by the Macao Foundation. It falls in line with CIELA’s focus on research and debate regarding multiple perspectives of Luso-Asian (and also specifically Sino-Portuguese) intercultural dialogues, and follows the series of guest talks organized recently in November by CIELA – “Afro-Luso-Asian Dialogues”.

The opening of this exhibition at the E1 Gallery of the University of Macau will be on December 19 at 18:30 hours. All UM staff, students and general public are welcome to attend the opening.

=======================================

Exposição fotográfica: “Rostos femininos de Macau”

De 19 de dezembro de 2019 a 16 de janeiro de 2020, a Galeria E1 da Universidade de Macau sediará uma exposição de fotografias de João Palla Martins dedicada a rostos femininos de Macau. Estes rostos representam traços inconfundíveis de descendentes de luso-residentes em Macau.

Uma exposição semelhante foi igualmente organizada este ano na Universidade de Aveiro, Portugal, como parte do 2º Congresso Internacional “Diálogos Interculturais Portugal-China”.

O autor das fotografias, doutorado em Ciências da Arte pela Faculdade de Belas Artes de Lisboa, é membro fundador da ‘Associação de Arquitetos Sem Fronteiras’ em Portugal. Atualmente é arquiteto em Macau, exibindo ocasionalmente belas artes.

Esta exposição, com cerca de 30 fotografias, é dedicada aos rostos femininos luso-asiáticos de Macau – uma exposição parcial da coleção de João Palla de mais de 500 imagens tiradas ao longo de 10 anos, em diferentes locais da Ásia por onde os portugueses passaram, de Mianmar para o Japão e da Indonésia para a Índia.

A iniciativa pertence ao Instituto Internacional de Macau, com o apoio institucional do Centro de Pesquisa da Universidade de Macau para Investigação e Estudos Luso-Asiáticos (CIELA), do Departamento Português, e da Faculdade de Artes e Humanidades, e é patrocionado pela Fundação de Macau. A temática da exposição está em conformidade com o foco do CIELA na pesquisa e no debate sobre múltiplas perspectivas dos diálogos interculturais luso-asiáticos (e também especificamente sino-portugueses) e segue-se à série de palestras “Diálogos Afro-Luso-Asiáticos” organizadas no passado mês de novembro por este Centro.

A abertura desta exposição na Galeria E1 da Universidade de Macau será no dia 19 de dezembro às 18:30 horas. É aberta a todos os funcionários e estudantes da UM e ao público em geral.

Department of Portuguese
Faculty of Arts and Humanities | University of Macau