FAH-DPORT: “The Portuguese Language Day”, Monday, April 18, 2016

18 Apr 2016

Please refer to event rundown

THE PORTUGUESE LANGUAGE DAY

April 18, 2016

( E31, Student Activity Centre)

Rundown

10:00 – 11:00“Open Class” by the students Fong Lai I (Victoria) and José Luís Cuerva (E21-G035)

Smartpoint logo0.5 SAO SP

10:30 – 12:00Meeting with the students and preparation for the competition “Gincana Cultural” (E31, SAC-Theater)

Smartpoint logo

1 SAO SP

11:00 – 12:00Presentation of the Programmes offered by the Department of Portuguese (E21-G035)

Smartpoint logo0.5 SAO SP

15:00Welcome speech by Prof. Hong Gang Jin, Dean of FAH (E31, SAC-Theater)
15:05Brief speech by Prof. Fernanda Gil Costa, Head of the Department of Portuguese) (E31, SAC-Theater)
15:15Performances by students of the Department of Portuguese

Smartpoint logo1 SAO SP

16:50Award Ceremony: “Gincana Cultural”
17: 00 – 19:00Lusophone Food Festival – Multi-function Hall (E31, SAC-1001)

PERFORMANCES

E31, SAC-Theater

15:00 – 17:00

Josefina SantosCanções: “Gente da minha terra” (português, cantonês), “Vida minha”
2º, 3º e 4º anosJogral de poesia [1]
1º anoCanções: “Não precisa”[2], “Já passou”[3]
2º anoTeatro: “Uma aventura de D. Henrique”[4]
Cecília, UlissesCanções: “Gaivota”, “Amarelo”
Mário“Momento de magia”
Alícia, Aline, CecíliaDeclamação: “Poema do homem só”, “Difícil fotografar o silêncio”, “A Flor e a náusea”[5]
TodosCanção final: “A Banda”

[1] Alunos: Aline, Ângela, Bruna, Gustavo, Inês, Lídia, Lúcia, Susana, Vinicius. Poemas de Almeida Garrett, António Jacinto, Arménio Vieira, Carlos Drummond de Andrade, Cecília Meireles, Eugénio de Andrade, Fernando Pessoa, Gonçalves Dias, José Craveirinha, Luís de Camões, Manuel Bandeira, Martim Codax, Sophia de Mello Breyner, Yao Jing Ming.

[2] Alunos: Allison, Amber, Angela, Cassie, Cátia, Célia, Color, Connie, Érico, Fernando, Henry, Kaman, Levana, Maggie, Maverick, Patrícia, Pedro, Ryan, Sílvio, Sofia, Spiddy, Sun, Virgínia, Viviana.

[3] Alunos: Ada, Afonso, Alfred, Annie, Candy, Cathy, Celina, Crystal, Elvira, Enson, Ivy, Jack, Jerry, Jessie, Judy, Júlio, Kitty, Kristina, Lídia, Loretta, Mabel, Micki, Sandy, Tracy, Wendy, Zoe.

[4] Alunos: Dinis, Fernando, Filipa, Helena, Henrique, Jeremias, Joana, João, Pedro, Rui, Serafina, Sérgio, Tânia.

[5] Poemas de António Gedeão, Manoel de Barros e Carlos Drummond de Andrade.

Smartpoint logo

1 SAO SP

1. Students who attend the WHOLE activity and arrive ON TIME will be given one Smart Point
  2. Students who arrive late or leave early within 10 minutes will be given only half a Smart Point
  3. Students who arrive late or leave early over 10 minutes will NOT be given any Smart Point
  4. Students who leave the venue during the activity for over 15 minutes will NOT be given any Smart Point
  5. Students are required to check in/out of the activity with Student ID Card. For those who do not respect the activity or neglect the staff’s guidance, SAO reserves the right to cancel his/her Smart Point.

*同學出席整個活動及準時到達將獲得1粒至叻星

*同學遲到或早退少過十分鐘將獲得半粒至叻星